Jaha...

Detta blir ett (av många) ostrukturerade inlägg.
 
Igår jag var på båtmässan med jonte och fabbe eftersom alla andra skulle plugga, trista männiksor. Gick runt och kollade på båtar, mera båtar, och en massa prylar. Köpte ett par solglasögon, dom förra höll på att tappa all färg och dom här var så billiga. Träffade Nisse, Staffan och Elin, dock inte samtidigt. Flensburg hade stuckit till norrland och Niclas hade tydligen flytt åt samma håll. Kollade på Pioner multin, igen, och kom återigen fram till att det vore en bra följebåt, men en dyr sådan. Man kan ju hoppas att den där kommiten som ska jobba med kårens båtar tycker samma sak, finns en viss risk att någon i den tycker att dubbelt så stor motor inte är en bra idé (Anna, känn dig pikad). I övrigt lär det ju bara vara junior som kan protestera, och om det blir någon av dom jag tror det blir så är det inget problem. Minior kommer inte vara det, borde iof kolla så att inte någon annan därifrån vill sitta i komitten... Patrullscouts representant har ju lobbat för pionern i tre år tillsammans med mig, och seniors andra representant lär ju inte klaga på större båt. Han, jag och Benedictsson ska för övrigt täcka Pejl imorgon vid fyratiden, om någon känner att dom har tid över får dom gärna komma förbi och säga hej/hjälpa till. Jag kommer inte ihåg vem eller vilka det va som täckte henne, gjordes det? Jag kommer inte ihåg att jag gjort det, men vem vet, jag kanske gjorde fel. Orkar inte klaga på den som gjort fel, har gjort det förut, nu får någon annan tjafsa, förmodligen är det någon av seniorerna, men vafan, man får vara nöjd med om man i huvud taget träffar dom, så det vore synd att skälla på dom. Miniorerna är roligare, även om dom e jobbiga som satan så är dom så sköna ibland. Nu kan jag ju börja gå ordentligt scoutklädd där igen istället för den vanliga slitna bussarongen, fick min nya t-shirt igår, grymmt snabbt, beställde den i söndags, vilket var ungefär så mycket jag gjorde då, gick igenom 312 rss nyheter och annat jag behövde fixa efter att vart borta en vecka. Det var dock skönt, strålande sol nästan varje dag och lagom många minusgrader för att snön skule hålla. Sista dagen blåste det för mycket, men det är sånt man får ta. I övrigt håller jag med Ellet: "En grå tjock sörja. En grå tjock förutsägbar ful sörja. Även kallad Vardag.Som i varenda jävla dag." Finns inte bättre beskrivning på vad jag tycker om min vardag just nu. Vore skönt att komma ut till vässarö ett tag nu...

Kommentarer
Postat av: Japp, här är han igen!

shysst, jag ska kolla på vattentäta kameror, både till scouting och dykning

2009-03-05 @ 22:24:20
Postat av: Anna (bär piken stolt)

jag kommer kämpa för en bra bättre båt. men inte en som drar för mycket bränsle, varken ekonomiskt eller vettig investering för framtiden. Östersjön och mälaren är våra vänner, varför förgifta dem?

2009-03-06 @ 22:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0