R380s i butikerna inom kort

Äntligen är den här. Ericsson R380s, en kombinerad PDA och mobiltelefon i ett. I början av nästa vecka finns den för försäljning i butikerna. 
R380s presenterades för första gången på CeBIT-mässan i Hannover förra året. Sedan dess är det många som tvivlat om den verkligen skulle komma ut på marknaden. 
Försening efter försening. Men nu är den äntligen här. 
R380s presenterades i dag på en presskonferens som ”världens smartaste telefon”. Det här är den första produkten som stödjer operativsystemet EPOC som både har mobiltelefon och handdator i ett.
R380s har följande:
 - WAP 1.1 
- Adressbok
 - Kalender 
- Vibrator
 - Röststyrning och röstuppringning 
- Anteckningar 
- Handstilsigenkänning 
- Tangentbord i displayen 
Priset på telefonen kommer ligga på drygt 7 000 kronor utan abonnemang. R380s har ett minne på 16 Mb och med telefonen följer förutom handsfree också kabel för synkning med PC och bordsladdare.

He he, jag har haft en såndär. Fick den av farsan när han fick ny mobil av jobbet. När jag hade den var den kanske inte så jättehäftig längre, många andra telefoner hade till exempel färgskärm då. (nej, en telefon för 7000 kronor hade inte färgskärm)

Nu kände jag mig tekniknördig, men de får jag göra tycker jag

Kommentarer
Postat av: annashrimp

vänta, skriver du om en NY NY mobil eller en mobil som VAR ny??

2008-10-19 @ 19:44:04
URL: http://yesindeed.blogg.se/
Postat av: Anonym

En mobilsom var ny för 8 år sedan

2008-10-19 @ 20:01:25
Postat av: shrimp

men RÖSTSTYRNING är väl ändå coolt? kunde man säga typ Inkorg och så kom man till inkorgen? Så skulle jag vilja ha det iaf :)

2008-10-20 @ 21:34:42
Postat av: Erik

Nja, snarare att du kunde säga ett namn och den ringde upp det, det var det enda jag använde i alla fall. Fungerade jättedåligt

2008-10-20 @ 22:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0